Sommerferie – dag 19!

Igår var det opp og hoppe glad og lett….. det var oppholdsvær og antydning til sol!

Morraturen blei derfor av det lange slaget…. det blei både lysløype i skauterreng, Kungsberget med utsikt og bauta, og en tur innom sentrum…!

Så var det klart for sykkeltur! Jeg hadde sett meg ut ei rødmerka sykkelrute, men de røde merkene forsvant….dermed sykla jeg litt på måfå, og fant tilfeldigvis ei PERLE!

Gamle Tollebol kvarn lå noen kilometer utenfor sentrum. Bygninger og kvern og foss lå urørte, og i møllehuset var det kafé som solgte vafler…! Blant annet en versjon med nutella, krem og blåbær….! Altså, NAM…!

Turen gikk videre, og jeg hilste på noen kviger… ser du den med hjertet i panna?

Tilbake i Åmål, blei det et nytt kafebesøk…. sulten på et herlig, stort rekesmørbrød, rett og slett! Smakte himmelsk!

Jeg rakk til og med å bade før skyene blei for tette…. ganske så deilig, faktisk!

Resten av kvelden blei overs sosial for en frkutifriluft som ikke er såååå vant til det! Var så innmari mange koselige folk her, så nå har jeg nye bekjentskaper både fra Halden, Flisa og Holmestrand faktisk….!

Idag ruller jeg videre…. sakte, men sikkert mot grensa til moderlandet!

❤️

18 kommentarer

Siste innlegg