Sommerferie – dag 2!

Starta gårsdagen med å gå en morratur på Dombås! Gikk til Dombfossen (stor og buldrende og fin), 2 kilometer nedoverbakke, og så to kilometer opp igjen….! Oppe på toppen sto bobilen og venta på mor!

Så rulla jeg videre….. Lesja, Bjorli og ned Romsdalen til Åndalsnes! For en fantastisk vill natur…. den grønne, ville elva….de høye, mektige tindene….! Og så altfor få steder å stoppe med en bil som er større enn en personbil….!

Den planlagte turen til Rampestreken blei såååå vellykka! Jeg vandra avsted med freidig mot…. noe jeg helt klart trengte på de 500 høydemeterne jeg gikk oppover… bratt, ulendt og etter hvert i overkant luftig for meg som ikke liker meg “utpå kanten”! Men opp kom jeg…. og det var en helt syyyyk utsikt alle veier….! Ned igjen torde jeg ikke å gå….. så av “to onder” valgte jeg Romsdalsgondolen! Satte meg likegodt foran “i vogna” og filma og knipsa! Skummelt og kult!

Vel nede satte jeg meg bak rattet igjen, og kjørte til Ålesund!

Kveldstur rundtomkring campingen….! Det var en begivenhetsrik dag…. for å si det mildt….!

Dagen idag kommer også til å bli både spennende og innholdsrik! Du henger vel med?

❤️❤️❤️

20 kommentarer
    1. så utrolig bra att du fikk en flott dag med fantastiske opplevelser ,været ser ok ut også ,jeg var redd det ble mye regn ,gleder meg til turen videre:=)) ha en fin dag ,vi drar opp på hytta

    2. Ja da fikk du oppleve en vakker tur opp til rampestreken – der utsikten bare blei mer og mer vakker og spektakulær 😀 Du er jo ikke høyderedd du! Du klarte det! klems

      1. Den var heeelt sinnsykt… klamra meg fast i stein og fjell på slutten der… hadde jeg måttet gå ned, så hadde jeg nok vært der ennå 🙈🙈🙈😂😂😂 jeg var pisseredd, men det gikk….. og jeg er veeeeldig stolt nå! 🥰🥰😂

    3. Så utrolig flotte bilder, du var flink! Jeg har like stor høydeskrekk som deg! Så følte det i magen nå..
      Vakkert, naturen er helt magisk…
      God tur videre! Kos deg masse! Og klemmer herfra…. <3

    4. Wow, flotte opplevelser og fine bilder! 😀 Artig at du “tøffa deg opp” da du skulle ned fra den luftige utsikten! 😉

    5. Å så fine bilder! Og ikke minst; kan man ta gondol opp til Rampestreken? Jeg måtte faktisk inn og lese om Romsdalsgondolen. Du forstår vi var på Åndalsnes i …..2016 og skulle gå til Rampestreken. Men turen ble for tøff for kneet mitt. Mulig jeg hadde klart å komme meg opp, men ikke ned igjen. Så jeg snudde raskt og ble i Åndalsnes mens de andre gikk til Rampestreken. Jeg var så misunnelig. Liker ikke høyder så veldig godt, men den utsikten!!!
      Fikk noe å tenke på nå.

      1. Tusen takk! Du jan ta gondolen opp og ned, men må gå en liten bit nedover og opp igjen for å komme på Rampestreken! Uansett syyyykt fint oppå der også – utsikt alle veier…! Du burde ta en tur til dit, syns jeg 🫶

    6. Så artig å se, nå har jeg fått med meg alle innlegga fra turen din så langt. Super utsikt og kan tenke meg du hadde en ørliten mestringsfølelser på toppen der 🙂
      Klem <3

    7. Skulle gjerne vært på Rampestreken. Og kanskje tar jeg turen en gang 🙂 Fantastisk natur vi har i Norge <3 Er du på vei mot Mette? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg