Sommerferie – dag 3!

Igår blei det en morratur av det lange slaget…. jeg bodde jo tross alt et par kilometer fra Ålesund sentrum, så jeg vandra glad avsted! Første på programmet var å finne en vei opp på byfjellet Aksla! Jeg fant, jeg fant…. en sti opp, fjellstua, og trapper ned! Oppe ved fjellstua var det bøttevis av utenlandske cruiseturister… det knipset rundt meg på alle kanter….!

En flottanes utsikt over byen og havet utenfor!

Tok en liten tur i byen også…. mest turister og guider…. flotte bygninger i alle farger, en særegen og fin by!

Etter nesten ni kilometer, var det bare å sette seg bak rattet og rulle til fergeleiet Sulesund! Kort ventetid og ferge over til Hareid! Som mange av dere allerede vet, så camper jeg i innkjørselen hos Mette!

Jeg fikk deilig middag da jeg kom, og en gave! Du ser t-skjorta øverst til venstre – LIVET ER BEST UTE…..! Vi dro rett ut på tur etter middag….! Ikke så uventa, det vel? Det er jo tross alt Mette og meg det er snakk om….! Vi tok turen til Hasundhornet – med masse god prat, bilder, og utsikt over et vakkert stykke Norge – perfekt!

Blei en liiiten tur utom Flø også! Der hadde det vært Sommarflørt i helga…… vi poserer med “trekkplasteret”…!

Idag ligger en spennende dag foran oss – jeg vil jo helst se ALLE turstedene Mette bruker, og vi har mange planer….! Kanskje rekker vi også en litt lenger tur til Flø! Værmeldinga sier både vått og tørt, men håper….! Heng med da!

❤️

18 kommentarer

Siste innlegg