Sommerferie – dag 8!

Igår var det iallfall oppholdsvær da jeg slo opp mitt blå blikk!

En morratur i Hallingdal er en studie i gårder oppi åssidene….! (…og jeg fikk en idé…)! Elvelangs var det frodig og rolig…. kun kommunens folk som var ute og sjekka at alt var ryddig og orntlig!

En sykkelsightseeing i området blei formiddagens happening! Pent vær, men kaldt…! Hadde lest om en rosemalingsutstilling i kulturhuset, men den var tydeligvis erstatta av en utstilling med flotte (og snodige) tegninger!

Et hav av blå stemorsblomster….. kafebesøk med suksesskake med like mye gul krem som kakebunn…. o la la, så godt!

Visste du forresten at Ål hadde hatt en stavkirke? På det nederste bildet til høyre, er tomta den sto på…!

Så tilbake til ideen som dukka opp på morraturen…..! Liagardene ligger oppover ei åsside her, med en smal vei som slynger seg oppover mot Liatoppen! Har alltid hatt lyst til å komme opp der og se…..!

Igår satte jeg meg derfor på sykkelen, og tråkka ivei oppover! Solid stigning i cirka åtte kilometer…. 620 høydemeter “klatra” jeg! Så var da også pulsen oppe i over 170 ei stund! Men opp kom jeg, og det var jammen flott der også! Nedover gikk det lettere, hihi….! Ikke lett å se av bildene hvor bratt det var, men dere ser vaffal at det var vakkert….!

Det var en deilig dag….. men er ganske så støl nå, hihi….!

❤️

16 kommentarer

Siste innlegg