Tisleifjorden rundt!

Det er gøy å ha noen litt “hårete” mål….! Den sykkelturen jeg drømte om på forhånd, var nemlig “Tisleifjorden rundt”….. en tur på nesten fire mil……!

Og i går var selve dagen…..! Været var perfekt, og jeg følte meg pigg…..!

Fresa avsted bortover grusveien…… og kom til et skilt der jeg valgte meg et par kilometer sti fram til neste grusvei……! Det var feil veivalg, stien var kun til å gå på, og det blei en tung og strabasiøs “slep-av-tung-elsykkel-tur” gjennom småskauen…..! Da vet jeg det til en annen gang….!

Men – på den andre sida av strevet, ventet matpakke-pause med denne utsikten! Skogshorn til venstre og snødryss på fjella innover….vakkert…..!

Jeg rulla videre bratt ned til Lykkja og den andre enden av Tisleifjorden…..

…..og videre nord-østover, inn på Panoramaveien og over den store demningen ved Storfjorden! Jeg var nå på det som kalles Valdressida av Golsfjellet!

Siste halvannen mila av turen gikk langs elva Flya…..

……og selvfølgelig Tisleifjorden! Det blei til og med iskaffe og wienerbrød på en liten kafé som “plutselig var der” i ei lita setergrend jeg passerte!

Etter 38 kilometer var jeg tilbake ved bobilen! Sliten, men lykkelig! Det var en lekker tur!

Så får vi se om kroppen tåler en tur idag også da…….!

💚🚵‍♀️💚

14 kommentarer
      1. Ja, det var en flott tur – veldig vakkert der! El-sykkel er virkelig gull – kommer såå mange nye steder! Har sykla i dag også, men hadde en fjelltur på torsdag…. kommer bilder etterhvert fra den også… klemmer <3

      1. Ja, det var såå herlig! Var Langestølen ja – koselig der, og kunne sitte ute i den deilige sola! Var så flott å sykle – helt til jeg kom til kafeen – etter det, var det nygrusa og skikkelig “slingreføre” 7 km før jeg tok av ned mot Oset igjen…. knurr….. 🙂

    1. Herlig tur og vakre bilder! Det var sprekt – så mange kilometer! Du er flink! Og så mye vakkert å oppleve!
      Skogshorn har jeg sett mange ganger, det er utsikten fra hytta i Hemsedal! Der jeg var myyye før!
      Ha en fin dag! Klemmer….

      1. Ja, det var en flott tur altså! Og ganske så sprekt…..! Tusentakk! Akkurat ja…. har sett på Skogshorn fra sykkelturen idag også… klemmer <3

    2. Mektig natur og flotte bilder 🥰 Her jeg bor er det fortsatt sommer grønt over alt, så det er litt artig å se at høsten er godt i gang andre steder. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Tusentakk for det! 🙂 ja, i lavlandet er det jo fortsatt grønt, her oppe var det minus fire grader i natt, så da kommer fargene fort….! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg