Turen til Gloppefoss!

En av turene jeg gikk i miniferien min, var jo den til Gloppefoss. Det er en dnt-tur som er beskrevet på ut.no.

Første del av turen gikk på grusvei….

…. og etterhvert på sti med fine bruer over elva fra fossen!

Ei fornøyd frkutifriluft framme ved fossen! Saft, banan og sjokolade sto på turmenyen….!

Gloppefossen er 280 meter høy….! Blei faktisk litt svimmel av å se opp! Kan tenke meg at den er fantastisk med stor vannføring!

Nedover igjen fulgte jeg samme ruta helt fram til grusveien, men valgte å gå en sti ned gjennom skauen den siste biten! Jeg skjønner igrunnen ikke hvorfor det ikke var merka gjennom skauen istedet for på den kjedelige grusveien, men……!

Turen skulle være 6 km og med 2-3 timers varighet, jeg brukte snaue 2,5 timer med rast og mange fotopauser!

Er du i Setesdal så legg turen hit – anbefales!

💙

10 kommentarer

Siste innlegg