Våronna er igang!

Våronna er igang – iallfall i søndre Vestfold! Det pløyes og harves……! Traktor og fører er på farta så lenge det er lyst!

Det lukter så godt av litt våt jord! For meg lukter det onkel…… samme type minne som lukta av grantømmer er……!

Høstsådd korn spirer nå friskt og grønt!

Som du skjønner så ligger det noen bonde-gener gjemt inni meg! Tankene går opp mot himmelen nå, liker å tenke at onkel sitter på ei sky og følger med på gamle naboer og andre av distriktets bønder!

God torsdag! ❤

12 kommentarer
    1. Tanker på en torsdag…<3 Lykkelige minner.
      Du skulle ta over den gården du vettu….Tror at du hadde blitt ei fin bondekone. Du er utemenneske og liker at det gror og vokser rundt deg <3
      Klem til deg….

    2. Her pløyde mange jordene i vinter, men nå er de i gang med å harve, slodde og sette poteter.
      Ser at jordbruk er ett fag i skolen igjen. Skal jeg dømme etter alderen på noen av de jeg ser i traktor på dagtid. 😁
      Selv er jeg i gang i pallekarmene mine. Tidligpoteter er i jorden. Og bare det blir litt varmere om natten, kan jeg plante ut alt jeg har sådd inne. Men små, skjøre planter må ha det litt varmere enn det er nå.
      Ha en suuuper torsdag!

      1. Ikke dumt… disse bildene tok jeg på Vikerøya! Hihi…. mange unge traktor-duder, ja….. kos deg med pallekarmene dine – det er stas å så og plante! Gooood klem <3

    3. herlig og som jeg gleder meg til den vårduften her også,selv om det blir mest møkkaduft hi hi ,men da hvet vi att vi får norsk mat på bordet. I går var det grønt og fint igjen her,i dag ,tett snøkave som fyker på tvers (

    4. Å så koselig. Her begynner det å tørke opp, men de har ikke startet enda. For meg minner lukt av jord og skog om min pappa. Fine minner er det og bondegenene er på plass i meg også. Jeg var hjemme en tur i går. Mamsen hadde ikke sett meg på uker, og det er ikke bra når hun snart er 90. Men hun er frisk og rask, så den digre hagen var nyraket og ryddet og det blomstret så det var en fryd overalt. Ingen klemmer, avstand og atter avstand, men det er jo koselig å prate litt sammen igjen i det virkelige liv. Ute var det fint i går. I dag kom sola litt her, men vinden er jo isende, igjen. Glad jeg dro til henne i går og ikke i dag!!!! Ha en fin dag der du er. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, ikke sant! Så bra at vi har så gode minner! Deilig å komme hjem til mamma! Høres ut som ho er sprek som bare det – så bra! Kjedelig med den avstanden – jeg får snart helt krupp…..! Håper alt ordner seg til det beste! 🙂 gode klemmer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg