Dette er jeg glad for….!

Bunny har utfordret oss til å fortelle hva vi er glade for med livet vårt! Du kan lese hans innlegg her: Bunny – Ka fa’n e’ du så gla’ førr? Har du nå rett te’ de’? (blogg.no)

Jeg har så masse jeg er både glad og takknemlig for, så hvor skal jeg begynne?….

  • Jeg er glad for at jeg er full av energi til å trene og være masse ute. På turer med sekk og uten sekk, med bobil, med sykkel…!
  • Jeg er glad for at jeg har en jobb som jeg elsker!
  • Jeg er glad for at ungane mine har det godt, og for at jeg har dem i nærheten!
  • Jeg er glad for at jeg har venner lagd av gull!
  • Jeg er glad for at jeg har skjønt at det er de små ting som teller og at hverdagslykken er det viktigste i livet!
  • Jeg er glad og takknemlig for at jeg er akkurat meg!

Så er det så klart en masse mer – som familietid, farmortid, alle fototurer, musikk, kafebesøk, shopping,  bloggen og alt den fører med seg,….! Jeg har helt klart MASSE å være glad for!

Hiv deg rundt og lag et innlegg, du også!

❤️

Frodiths lille januar-moro – 10!

Dagens tema er LYS!

Fant fram litt forskjellig…. sollys om morran og midt på dagen…. – og et overdådig julelys-pynta Liseberg!

Lys gir stemning!

💛☀️💛

Ut for å kjøle meg ned!

I går måtte jeg ut og kjøle meg ned i lunsjen! Jeg går jo alltid en tur ut for å lufte hue da….., men enkelte ganger er jeg så varm, sur og stressa at nedkjøling må til! Lett å få til det nå – det er kaldt her fortsatt!

Jeg fikk roa meg ned da disse vakre motivene plutselig åpenbarte seg…..

…..litt fargerik pynt i vår hvite snøverden…..

….. det skal altså ikke mere til før jeg smiler med hele meg….!

Godt å kunne være noen minutter ute i sola – også på arbeidsdager som starter og slutter i mørket….!

❤️

Frodiths lille januar-moro – 9!

Dagens tema er KJÆRLIGHET!

Kikka etter bilder av Kira og meg….. og fant mange…..! Stor kjærlighet i de 15 årene ho løp rundt på sine fire små bein her på jorda!

❤️

Frosne, hvite trær!

Når alle trær er dekket av rimfrost…. det er jo så vakkert!

Kalde og stive står de der……

….og glitrer i sola….!

Løvtrærne er flotteste, men ikke så verst denne furua heller……!

Fine kunstverk av is og rimfrost!

❄️❄️❄️

Frodiths lille januar-moro – 8!

Dagens tema er BLÅ!

Fins ikke noe blåere enn blå himmel og blått vann en vakker sommerdag! Det er bare å drømme seg bort……!

💙💙💙

En dag i svart og hvitt!

Igår var det en sånn fargeløs dag, bare svart og hvit….! Kontraster, men få farger….! Og “bare” 15 minusgrader!

På gamle E18 kjørte løypemaskinen – den preppa for alle skiglade Larviksfolk! Få timer seinere krydde det av store og små som antagelig var født med ski på beina….!

Det blei en begivenhetsrik tur – jeg knipsa bilder…. og jeg hjalp en dame fra Hjemmetjenesten i kommunen – hun hadde kjørt seg fast i snøen…! Ned på bakken og grave vekk snø under bilen – med begge henda! Godfølelse da ho kunne suse videre til ny bruker!

💙❄️💙

Frodiths lille januar-moro – 7!

Dagens tema er KULDE!

Som du ser,  så måtte jeg hanskes med kulde igår…. både ute og inne egentlig….!

Frøkna blei skikkelig “frysi ut” altså….. med isdråper på øyevippene….!

Kulda er vakker, men innmari upraktisk…!

🙈🙈❄️❄️🥶🥶

Vakre Stavern!

Manges øyne er rettet mot Stavern disse dagene…. dessverre ikke på grunn av Minnehallen og Staverns vakre natur! Jeg tok meg derimot en tur for å nyte omgivelsene!

Det var kaldt….. det var sol….. det var frostrøyk og skodde…..! Stavernsodden fyr klamra seg fast i det kalde svaberget….!

Stavernsøya og Citadellet bada i sol i det urørte, hvitkledde landskapet….!

Det blei både neglsprett og rød nese på frøkna…. men det var verdt det…. vintermagi!

🥶❄️🥶

Frodiths lille januar-moro – 6!

Dagens tema er SMAK!

Syns det passa ekstra godt med en smak av sommer….. i snøen!

🧡❄️❄️🧡